zondag 2 februari 2014

Iets met Mozes en een berg

Heerlijk!
Zondag!
Verplicht onthaasten om de rust in huis een beetje te bewaren. Soms moet je je aanpassen aan je kindjes, en dan kan je die tijd maar beter goed benutten

Lekker creatief op de zondag


De deken die je ziet is DE deken waar momenteel half hakend Nederland over praat
Hartstikke leuk ontwerp, lekker makkelijk.. alles volgen en niet nadenken. Een perfect projectje voor 'erbij'
Alleen soms is er een steek die niet lukt, en daardoor niet mooi is (logisch gevolg)
Of die gewoon niet lukt en daardoor als 'niet mooi' wordt gebombardeerd (door moi welteverstaan)
de deken dus
wat lukte er dan niet?



In mijn geval was dat het bergjespatroon

en als Mozes niet naar de berg wil, of andersom.. dan verzinnen we gewoon een andere oplossing.

En dan is het lekker om die creativiteit te laten gaan. Lekker een zijweg te nemen in dat mooie patroon.
Google te raadplegen of je eigen geheugen op zoek naar pareltjes

Nu heb ik laatst leuke bekerhouders gemaakt
De steek die ik daarvoor heb gebruikt was zo makkelijk, maar zo mooi
Eerste losse overslaan, volgende losse maak je een vaste en een stokje, 1 losse overslaan en in de volgende losse weer de vaste&stokje (en zo doorgaan)
Met de stylecraft wol die ik voor de deken gebruik komt hij niet helemaal mooi uit (of wellicht was een lichtere kleur mooier geweest, dat gaan we later testen)
Anyways, de eigen input was leuk.


Plan was om vervolgens het tulpjespatroon te gebruiken die in de Duitse deken voorkomt 
Alleen had ik groen net gebruikt in mijn deken (wat een dillema, haha)
Dus eerst NOG een andere steek anders tussendoor

Ik had deze steek al eens gezien bij haken en meer
Het idee is zo simpel, maar het effect is prachtig. Ga deze absoluut nog eens gebruiken bij een 1001tinten roze deken

Laatste toeren zien er nu dus als volgt uit
Hierna weer door met het tulpenpatroon


Makkelijk maar mooi lijkt de trend deze zondag! Heerlijk

X


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...